söndag 8 januari 2012

En kul en...


Givet senaste inläggens något svårmodiga eller bitska innehåll känns det som hög tid att balansera upp det hela med något mera lättsinnigt. Ett citat som exempelvis ger en kul bild i skallen kanske? Jupp, så får det bli...


Den värdinna som bjuder på för starka cocktails 
får vara beredd på att hennes krukväxter dör.

(Jacob Paludan 1896-1975)



(Illustrationen ursprungligen från följande länk: http://blog.redfin.com/losangeles/2008/04/many_buyers_playing_the_waiting_game.html )



3 kommentarer:

  1. :-)
    Tackar för den. Den lyckades få mig att tänka två loopar.
    Först tolkade jag det som att gästerna drack, men fick vidrigt stark andedräkt och därför hade ihjäl blommorna när de pratade med dem. (Ja, jag antog ju att samtliga gäster var blomälskare och gjorde som sådan brukar, alltså pratade med blommorna).
    ;-)
    Andra loopen fick mig att anta att alltför starka coctails riskerar att hamna i blomkrukorna...

    Egentillverkad illustration?

    Må gott!
    Fridens liljor

    SvaraRadera
  2. Andra loopen var det, ja... ;)

    Njet, illustrationen är icke min... ska fixa info!

    Allt gott!

    SvaraRadera
  3. Aha! Jag trodde du bara varit i farten och stillat din "klåda" lite. :-)

    Gött mos till dig oxå...

    SvaraRadera