söndag 20 juni 2010

Alltså, jag bara frågar...


Satt efter andra matchen och surfade bland en rad trångsynta inlägg på diverse håll på nätet. Vet egentligen inte varför jag en söndag orkade göra mig tröttare än jag kände mig, men hursomhelst. Medan jag läste ett av alla mer eller mindre krystade inlägg om ”vi och de”, sköt växten bakom bildskärmen iväg en flock frön av vilka ett kom att träffa min ena korpglugg. Resultatet blev självfallet en syrlig kommentar och ett öga som tårades. Men samtidigt bara trillade tre korta meningar in från tankemaskineriet:

– Tårar är salta.

– Blod är rött.

– Skit stinker.


Och jag ställer frågan: är där någon människa överhuvudtaget på detta stoftkorn i kosmos som upplever det på annat vis?

Nej, jag misstänkte det. Så vad f-n är egentligen den grundläggande skillnaden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar