söndag 30 maj 2010

Första filmtipset!


Anser att man i möjligaste mån ska undvika att pracka på folk diverse ting och företeelser... men inser i samma ögonblick att det är just det jag gör - ömsom direkt, ömsom indirekt - enbart genom att skriva vissa inlägg (jupp, erkännes, lite förlägen är jag). Är av åsikten att var och en ska få kunna välja eller upptäcka själv, eftersom jag själv inte är det minsta förtjust i det fenomen som i ytterlighetsfallen representeras av diverse religiösa missionärer eller telefonförsäljare (som på något baskat vis lyckats passera NIX).

Hursomhelst är jag så fylld av entusiasm över tre rullar jag haft ynnesten att bevittna under den snart gångna våren, att jag förmodligen skulle börja spela golf eller samla Wunderbaumare i ren frustration över att inte få deklarera just orsakerna bakom nämnda entusiasm. Följande tre alster tillhör således det bästa jag sett på bra länge:



- Skrönor från de gyllene åren http://www.youtube.com/watch?v=Dq366VCmS2c

Om eventuellt intresse väckts... önskar jag bara en kort och angenäm resa i filmernas lilla "verklighetsflykt"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar