måndag 14 december 2009

Ytterligare två favoriter...


Var jag har stött på de två nedan framställda citaten, eller vem som myntat dem, har jag tyvärr inte antecknat. Inte heller har mitt googlande varit till någon hjälp - förutom att visa på att det ena (det senare - i engelskspråkig version) tycks vara väldigt populärt. Visst, de rymmer både allvar och ett innehåll som inbjuder till eftertanke. Men de är i mina ögon kanske främst något galghumoristiska. Håll till godo:

Allt hopp är ute, så jag har absolut ingenting kvar att oroa mig för!

Vet du, ljuset i tunnelns ände skulle faktiskt kunna vara ett tåg!


2 kommentarer:

  1. Kom att tänka på två grejer jag hört. Det ena är från Janis Joplin, kanske någon annan som sagt det först, men jag känner det från låten 'Me and Bobby McGee'. Det lyder:
    Freedom's just another word for nothing left to loose.

    Det andra som har jag läst på en väns facebook status, och efter lite googlande upptäckte jag att det var tredje albumet av en viss Seasick Steve (som jag fortfarande inte tagit mig i kragen och kollat upp).
    Det heter iallafall "I Started Out with Nothin and I Still got most of it left"

    SvaraRadera
  2. Tummen upp för båda! :)

    SvaraRadera