torsdag 15 mars 2012

En studie i självtillräcklighet...


Ibland studsar man till… är vissa somliga verkligen så indränkta i sin egen narcissism, att självinsikten befinner sig i centrum av det svarta hål som självgodheten utgör? Hörde följande på väg hem med tåget till Malmö (och Kastrup/Köpenhamn):

– Tjenna, vart är du på väg?
– Hej! Ska flyga till Rom.
– Jaha?
– Ja, först på en konferens, men också för att gräva i några arkiv för min fortsatta forskning.
– Ja, just det. Du är ju en så´n där överläst en. Begriper inte hur fan ni orkar flänga runt så där.
– Det är trevligt att resa och det vidgar vyerna. Reser du inte själv?
– Har visserligen varit i Norge… Danmark räknas ju knappt. Näfyfan, det behövs ju inte. Förresten kännar jag till många länder ändå, ska du veta. Kan rätt mycket om dem.
– Okej?
– Ja, allt sån´t går ju att läsa om på Wikipedia…

Är man elak om man tillägger ett: saliga äro de tjockskalliga?


3 kommentarer:

  1. Absolut inte ... :)) ... Generöst ... kallar jag det ...

    /Skatan

    SvaraRadera
  2. *fniss*
    Jo, jag fnissar för jag kan tydligt se en koppling mellan ditt inlägg och mitt eget, där jag slutade med orden: Nog är det så att ögat bara kan se det huvudet är berett på att förstå. Därför är ett stort antal människor totalt blinda, fast de tror att de ser…

    Elakt? Nä, saliga äro träskallarna, ty de skola icke drunkna när syndafloden kommer... ;-)

    Fridens liljor

    SvaraRadera
  3. Lovely Bird: ha ha... "generöst"...

    Och aningen elakt, skulle jag själv påstå! =)

    Allt gott!!


    kloktok: träskallar och syndaflod... =D!! Finurligt... elakt, men finurligt!!

    Allt gott, min vän! =)

    SvaraRadera