måndag 21 juni 2010

Tanketrött?


Ibland händer det…

Det har hänt nu.

Det händer att jag liksom dagdrömmer; att jag sjunker in i mig själv – i mina reflektioner; att jag väver in mig i en tankekokong. Men, likväl upplever jag inget annat än en väntan; att tankegångarna är fullkomligt tomma på innehåll… kala… rensade… sterila…

Det är som att vandra i en korridor vars väggar tyst skriker ”frånvaro”; vars alla rum utmed dess sidor, vilka jag blickar in i, bedövar med sina ljudlösa vrål av tomhet.

– Inget kan ju alstras av ingenting, svarar plattityden…

Jag suckar.

Är det bara en reflektionernas paus? En grubbleriernas vila? I väntan på…

Ja, på vad?

Big Bang?

4 kommentarer:

  1. Jag var hos Åsa med sina Osorterade tankar som nu också verkar ha trassalat in sina tankar. Jag själv "dippar" ... Jag trodde att det var jag som smittat Åsa men nu verkar det vara något annat ... Kan det vara sommaren, tro?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag är mer eller mindre säker på att du prickat tavlans centrum, Lovely Bird. Har nämligen märkt tendensen hos några andra bloggare jag besöker.

    Sommar är en verkligen distraherande faktor... trevlig, men distraherande!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vet du Robban...
    Jag tror att du får ta dig hit till huset Fyrkappan.
    Till mig och din namne...

    Kram i natten.

    /Marie

    SvaraRadera
  4. Så kvickt det bara är möjligt har jag tänkt mig att släpa ut mig själv till er igen! Gått lite väl lång tid sedan sist. :)

    Allt gott - och hälsa min namne! ;)

    SvaraRadera