söndag 16 maj 2010

Vemodets kväll...


Trodde inte att en känd persons bortgång skulle få någon direkt verkan på mig. Men, då jag fick veta att den före detta sångaren i Elf, Rainbow, Black Sabbath och Dio gått bort, infann sig likväl melankolin...

Minnena av specifika sammanhang med denne sångares musik är många. Alla är positiva och ljusa. Och alla kommer så att förbli...

Den lille mannen med den fantastiskt stora och vackra rösten... har vandrat iväg till sitt silverberg, för att där söka fånga sin regnbåge...

R.I.P

Ronnie James Dio

(1942-2010)

2 kommentarer:

  1. En makalös röst har lämnat oss, så är det.
    Och apropå fånga regnbågen, Catch the Rainbow är nog min absoluta favorit, jämte Stargazer.

    God smak har du, men det visste jag ju redan.

    SvaraRadera
  2. Ja, Sabbath må vara mina "all time-favoriter", men kommer det till en låt... då har jag svårt att välja mellan Stargazer och Heaven and hell.

    Och: tack detsamma, broder! ;)

    SvaraRadera